Aktuálne

ČTK: Pozor! Omrzliny hrozia najmä deťom, kardiakom aj lyžiarom

Omrzliny hrozia v mraze najmä deťom a potom kardiakom a diabetikom, ktorí majú problémy s prekrvením končatín. Viac sú nimi postihnutí aj víkendoví športovci.  Na kožné kliniky chodí teraz viac ľudí s omrzlinami z lyžovania a pobytu v prírode, informoval prednosta profesor Petr Arenberger.

11. 2. 2012 | Viac...

SITA: Ľudia s rizikovými faktormi majú väčšiu šancu prežiť infarkt

Pacienti s rizikovými faktormi ako vysoký krvný tlak alebo cholesterol v krvi majú väčšiu šancu prežiť pobyt v nemocnici po infarkte ako tí, ktorí boli úplne zdraví.

18. 11. 2011 | Viac...

Pravda: Bylinky v teplej aj studenej kuchyni – čo všetko liečia?

Bylinky na zemiakoch, mäse, v šalátoch, cestovinách, omáčkach, polievkach či v nápoji – jedlá a nápoje vďaka nim lepšie vyzerajú, voňajú aj chutia, no asi najpodstatnejšia je informácia, že všetky do jednej liečia.

18. 11. 2011 | Viac...

ČTK: Srdciari by sa mali vyhýbať splodinám z automobilov

Nadýchanie sa splodín z automobilových výfukov zvyšuje riziko infarktu. Uvádza sa to v štúdii, ktorú zverejnil časopis British Medical Journal.

24. 9. 2011 | Viac...

Pravda: Nedostatok spánku škodí srdcu aj postave

Okrádate sa pravidelne o spánok? Robíte chybu a škodíte svojmu zdraviu. Podľa štúdie amerických lekárov totiž tým, čo spia denne menej ako osem hodín, hrozia výpadky pamäti, priberanie na váhe a po čase aj ochorenia srdca. Nedostatok spánku však spôsobuje aj ďalšie zdravotné problémy.

20. 9. 2011 | Viac...

SITA: Jablká a hrušky pomáhajú chrániť pred mŕtvicou

Zelenina a ovocie s bielou dužinou ako jablká a hrušky pomáhajú chrániť pred mozgovou mŕtvicou. Dokazuje to štúdia, v ktorej vedci desať rokov pozorovali vyše 20-tisíc dospelých ľudí v priemernom veku 41 rokov.

19. 9. 2011 | Viac...

Reuters: Priveľa soli, primálo draslíka = rýchla smrť! Ako jej predísť?

Odložte soľničky, vážení. Konzumovať priveľa soli a málo draslíka totiž zvyšuje riziko úmrtia. Tvrdia to americkí vedci v jednej zo svojich štúdií.

13. 7. 2011 | Viac...

Pravda: Pivo znižuje riziko ochorení srdca

Kto alkoholom „dopuje“ telo pravidelne a bezhlavo, tomu sa onedlho naštrbí zdravie. Odnesie si to pečeň, pankreas, nervová sústava... Nadmerné užívanie alkoholu zvyšuje riziko mozgových príhod, infarktu, aj vysokého krvného tlaku. Reč nie je len o destilátoch.

14. 6. 2011 | Viac...

Pravda: Bude raz sladký hriech, čokoláda, na predpis?

Čokoláda si podmanila štyridsať percent žien a pätnásť percent mužov, ktorí ju jedia takmer denne. Tvrdia to vedci z Missourskej univerzity. Dobrá správa však znie: Čokoláda je nielen dobrá, ale aj zdravá. Vďaka flavonoidom chráni srdce pred vysokým cholesterolom a má aj ďalšie pozitívne účinky. Na antioxidanty, ktoré bojujú proti škodlivým voľným radikálom, je bohatá tmavá čokoláda.

13. 6. 2011 | Viac...